Hibrit tankın yolu KAPLAN ile açılıyor
Türk savunma sanayisinin zırhlı kara aracı üreticilerinden FNSS, KAPLAN HİBRİT aracını 16. Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı’nda (IDEF 2023) tanıttı.
2021 yılında FNSS Ar-Ge merkezinde çalışmalara başlanan HİBRİT Güç Kümesi Geliştirme Projesi kapsamında ilk prototip aracın montajı tamamlanmış olup, kontrol yazılımı geliştirme ve uyarlama faaliyetleri devam etmektedir. Bu yıl sonuna kadar kritik validasyon testlerine başlanması planlanan proje ile FNSS, ürün gamındaki tüm paletli araç platformlarına entegre edilebilen ve gelecekte üretilebilecek özgün bir hibrit güç ünitesi çözümü geliştirmeyi hedefliyor. ve modernizasyona ihtiyaç duyan tüm paletli araç aileleri.
KAPLAN Hibrit Güç Kümesi ile yurt dışına büyük ölçüde bağımlı olan ve üretici sayısı sınırlı olan paletli araç şanzımanına güvenilir bir alternatif çözüm üretmek de değerli amaçların ortasında. 20 tona kadar paletli araçlar için geliştirilen bu analiz, kullanıcı ihtiyaçlarına göre yeni paletli araç üretim ve modernizasyon programlarına uyarlanabilmektedir. Sistemin çok yakın bir gelecekte yeniden boyutlandırılarak farklı tonajlardaki paletli araçlar için de kullanılması hedeflenmektedir.
FNSS, sessiz sürüş, genişletilmiş sessiz takip ve yüksek güç talebine sahip yeni nesil silah sistemleri eklenebilme özellikleriyle geliştirdiği yeni hibrit dizel-elektrikli paletli araç tahrik sistemi sayesinde sahada üstünlük yaratmayı hedefliyor. muharebe ve keşif senaryolarında kullanılacak araç.
KAPLAN HYBRID, harici iletilebilir gücü ve artırılmış yakıt ekonomisi ile paletli bir araç için üstün arazi performansı sunar. Düşük periyotlarda yüksek tork üreten elektrik motorları ve yeni hibrit tahrik sistemi sayesinde araç, diğer paletli platformlara göre daha hızlı hızlanıyor. Bu sayede muharebe sahasında gerekli hareketlerin daha hızlı yapılması ve muharebe sahasında kritik bir avantaj sağlanması amaçlanıyor.
Projede kullanılan alt sistemlerin bir kısmı FNSS mühendisleri tarafından tasarlanırken, prototip sürecinde aktif olma adına kullanılan bazı ithal bileşenlerin yerli alternatiflerinin geliştirilmesi eş zamanlı olarak devam ediyor. Yerli olarak üretilecek en değerli bileşenlerden biri de FNSS için özgün tasarıma sahip çapraz tahrikli dişli kutusu olacak. FNSS, yaptığı çalışmalarla bu sistemi geliştirebilecek teknolojik yetkinliğe sahip birkaç firma arasında yerini almıştır.
Ana muharebe tankına giden yol
FNSS Genel Müdürü Nail Kurt sunumda yaptığı konuşmada, 20 tonluk klas çalışmasının bu alandaki 2 aşamalı analizin ilk aşamasını oluşturduğunu, ardından 30-40 tonluk araziye uygulanabilecek bir analiz hedeflediklerini söyledi. ton ve hafif tanklar.
Kurt, 3-4 yıl sonra 40 tonluk kalifikasyon tamamlandığında batarya teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte ana muharebe tankı için kullanılabilecek hibrit güç kümesine ulaşmanın mümkün olacağını belirtti.
Hibrit motorun kalkış hızı, menzil ve yakıt ekonomisinde önemli kazanımlar sağladığını vurgulayan Kurt, Türk Silahlı Kuvvetleri için Geliştirilmiş Zırhlı İşçi Taşıyıcı Projesi’nin üçüncü etabında hibrit güç grubunun da bir seçenek olabileceğini kaydetti.